طاهر روشندل اربطانی؛ سعیدرضا عاملی؛ مجتبی حاجی جعفری
چکیده
مقاله حاضر باهدف امکانسنجی کاربست محتوای کاربرساخته بهعنوان گونه محتوایی غالب و در حال رشد فزاینده در فضای مجازی در فرآیندهای بازاریابی محتوایی و احصای الگوی این کاربست است. مسئله اساسی این پژوهش آن است که چگونه و بر اساس چه الگویی میتوان محتوای کار برساخته را در فرآیند بازاریابی محتوایی استفاده کرد؟ این مطالعه به نوع خاصی از ...
بیشتر
مقاله حاضر باهدف امکانسنجی کاربست محتوای کاربرساخته بهعنوان گونه محتوایی غالب و در حال رشد فزاینده در فضای مجازی در فرآیندهای بازاریابی محتوایی و احصای الگوی این کاربست است. مسئله اساسی این پژوهش آن است که چگونه و بر اساس چه الگویی میتوان محتوای کار برساخته را در فرآیند بازاریابی محتوایی استفاده کرد؟ این مطالعه به نوع خاصی از محتوای کار برساخته یعنی نظرات کاربران در محیطهای شبکههای اجتماعی فضای مجازی توجه دارد. روش اجرای این پژوهش مبتنی بر روش نظریه داده بنیاد با رویکرد گلیزری[1] است. نظرات موجود در وبگاه دیجیکالا با استفاده از نمونههایی که کفایت نظری لازم برای روش نظریه داده بنیاد فراهم کند، احصاء شدند و دادههای بهدستآمده مبتنی بر مراحل کدگذاری چهار مرحلهای نظریه داده بنیاد تحلیل شدند تا به قضایای نظری مطلوب دست پیدا کنیم. در پایان مبتنی بر فرآیندهای پنج مرحلهای تدوینشده، که عبارتند از: طراحی و برنامهریزی برای بازاریابی محتوایی؛ تولید و تصدی محتوای مرتبط با طراحی و برنامهریزی بازاریابی محتوایی؛ دروازهبانی و توزیع محتوای تولیدی و تحت تصدی؛ ارتباط و درگیری با مخاطب/مشتری بازاریابی محتوایی و سنجش راهبرد بازاریابی محتوایی، به تحلیل یافتههای حاصل از نظرات کاربرساخته پرداخته شد. بنابراین حجم از دادهها و یافتههای ناشی از تحلیل آنها میتوان گفت که نظرات کاربرساخته موجود در فروشگاه آنلاین در چهار گروه قابلشناسایی هستند که عبارتند از: نظرات محصولگرایانه، نظرات راهنما، نظرات تجاری و نظرات روایی که الگوی کاربست آنها در فرآیندهای ذکرشده در جمعبندی مطرحشده است. [1]. Galsserian Approach